Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyobrazení ženských postav ve vybraných dílech Agathy Christie
POKORNÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá vyobrazením ženských hrdinek ve vybraných detektivních románech Agathy Christie s cílem zjistit, zda a případně jakým způsobem odráží historickou realitu ve smyslu postavení žen v soudobé britské společnosti. Předmětem zkoumání jsou díla pocházející z různých období spisovatelčiny tvorby, konkrétně z 30. a 70. let 20. století. Těžištěm práce je analýza ženských hrdinek v knihách Vražda v Orient-expresu, Smrt na Nilu, Nemesis a Sloni mají paměť se zaměřením na věrohodnost postav a důležitost jejich role v příběhu. Zvláštní pozornost by měla být věnována také problematice postavení žen ve společnosti a posunů ve vnímání ženské otázky ve zkoumaném období.
Obraz mafie v dílech Leonarda Sciascii
Bubela, Petr ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Resumé Cílem práce je analýza vývoje literárního obrazu mafie v dílech Leonarda Sciascii vzniklých v 60. a 70. letech 20. století. Na příkladech konkrétních ukázek textů se snažím dokumentovat literární techniky, pomocí kterých autor zobrazuje působení mafie, a zároveň si všímám způsobu, jakým pracuje s detektivním žánrem. Výchozí studijní materiál představují čtyři prozaické texty (Den sovy, Každému, co jeho jest, Kontext a Todo Modo) doplněné o divadelní hru Poslanec. Vlastní interpretaci a rozbor výše uvedených děl z hlediska struktury děje, žánrového zařazení a jazykové stránky textu doplňuji o zjištění dalších autorů, kteří se Sciasciovu dílu věnovali dříve. Mafie představuje v díle Leonarda Sciascii jedno z klíčových témat, ke kterým se v průběhu své tvorby neustále vracel. Při popisu tohoto jevu vycházel ze své osobní zkušenosti a hluboké znalosti sociokulturního prostředí Sicílie, aniž by existenci mafie spojoval výhradně s rodným ostrovem. Mafie v jeho pojetí představuje pouze jeden z projevů Moci, o jejíž kritickou reflexi usiloval po celý svůj život. Sciascia považoval mafii za produkt společenského zřízení a jako neoddělitelnou součást mocenského systému Sicílie, potažmo celé Itálie. Byl přesvědčen o tom, že mafie není na ústupu, ale naopak proniká čím dál hlouběji do těla společnosti a varoval...
Obraz mafie v dílech Leonarda Sciascii
Bubela, Petr ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Resumé Cílem práce je analýza vývoje literárního obrazu mafie v dílech Leonarda Sciascii vzniklých v 60. a 70. letech 20. století. Na příkladech konkrétních ukázek textů se snažím dokumentovat literární techniky, pomocí kterých autor zobrazuje působení mafie, a zároveň si všímám způsobu, jakým pracuje s detektivním žánrem. Výchozí studijní materiál představují čtyři prozaické texty (Den sovy, Každému, co jeho jest, Kontext a Todo Modo) doplněné o divadelní hru Poslanec. Vlastní interpretaci a rozbor výše uvedených děl z hlediska struktury děje, žánrového zařazení a jazykové stránky textu doplňuji o zjištění dalších autorů, kteří se Sciasciovu dílu věnovali dříve. Mafie představuje v díle Leonarda Sciascii jedno z klíčových témat, ke kterým se v průběhu své tvorby neustále vracel. Při popisu tohoto jevu vycházel ze své osobní zkušenosti a hluboké znalosti sociokulturního prostředí Sicílie, aniž by existenci mafie spojoval výhradně s rodným ostrovem. Mafie v jeho pojetí představuje pouze jeden z projevů Moci, o jejíž kritickou reflexi usiloval po celý svůj život. Sciascia považoval mafii za produkt společenského zřízení a jako neoddělitelnou součást mocenského systému Sicílie, potažmo celé Itálie. Byl přesvědčen o tom, že mafie není na ústupu, ale naopak proniká čím dál hlouběji do těla společnosti a varoval...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.